dinsdag 13 november 2012

Salade met gekaramelliseerde rode biet


 
 
Dit weekend heb ik op de bieb een kookboek van Annabel Langbein geleend. Het staat vol heerlijke inspiratie, zoals deze salade met heerlijk zoete rode bieten. De laatse keer dat ik rode bietjes gegeten heb woonde ik nog thuis bij mijn ouders volgens mij, maar nu ik deze salade met rode bietjes eenmaal heb geproefd ga ik hem zeker vaker maken!
 
Salade met gekaramelliseerde rode biet
Maaltijdsalade voor 1 persoon
 
2-3 kleine/middelgrote rode bieten
75 gr rucolamelange
75 gr feta
handje amandelen
1/2 eetlepel rietsuiker
1/2 eetlepel balsamicoazijn
olijfolie
sap van een halve citroen
zeezout
peper
 
Verwarm de oven voor op 180 °C.
Schil de rode bieten en snijd ze in partjes. Meng de bieten in een ovenschaal met een eetlepel olijfolie, rietsuiker, balsamicozijn, peper en zout. Bak ze in 40-45 minuten zacht en laat ze even afkoelen.
 
Maak de rucolamelange aan met het citroensap en de olijfolie. Leg de rucolamelange op een bord en verdeel de rode bietparten erover en bestrooi met feta en amandelen.
 
Ga jij deze salade met rode bieten uitproberen?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...