maandag 21 oktober 2013

Pasta met tonijn, citroen en rucola


Deze heerlijke pasta is naar recept van Nigella Lawson. Het recept komt uit het boek Nigellissima. In dit kookboek vind je allerlei heerlijke Italiaanse gerechten, lekker en snel! Het water liep me al in de mond toen ik het recept doorlas. De ingrediënten zijn simpel, maar de combinatie van smaken is geweldig, het frisse van de citroen met de scherpe chilivlokken, heerlijk!
Een ideale maaltijd voor doordeweeks, want je bent zo klaar! De volgende keer dat ik deze pasta maak voeg ik nog wat geroosterde pijnboompitjes toe, ik denk dat die bite het extra lekker maakt! Ga jij deze pasta met tonijn, citroen en rucola uitproberen?


Pasta met tonijn, citroen en rucola
voor 1 persoon

75 gr pasta naar keuze
grote hand rucola of rucola melange
1 blikje tonijn in olijfolie
sap en rasp van een halve citroen
2 bosuitjes
1 teentje knoflook
gedroogde chilivlokken, naar smaak
evt. een handje geroosterde pijnboompitten
olijfolie
zout

Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking.

Giet het blikje tonijn af en roer het los met een vork. Hak de knoflook fijn en voeg toe aan de tonijn, samen met het sap en de rasp van een halve citroen.
Snijd dunne ringen van de bosui en voeg toe aan het tonijnmengsel. Breng op smaak met de chilivlokken, zout en een scheut olijfolie. Meng alles goed door elkaar.

Vang een beetje kookwater van de pasta op voordat je de pasta afgiet. Meng de pasta met het tonijnmengsel en het kookwater zodat er een soort saus ontstaat, voeg als laatste de rucola en eventueel de pijnboompitten toe.

Smakelijk!


1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...