maandag 23 december 2013

Foodblogswap; Boerenkool quiche met rookworst


De winter is begonnen, de kou komt eraan, tijd dus voor echte winterse kost! Met een boerenkoolstamppot maak je mij normaal gesproken niet zo heel blij. Maar deze variant maakte mij wel heel nieuwsgierig! 
Deze boerenkool quiche is een recept van de blog MiCook van Maaike. Deze maand had ik de eer om van haar blog te koken voor de Foodblogswap! Het was verschrikkelijk moeilijk om een recept te kiezen, de blog van Maaike staat echt bommetje vol heerlijk recepten. Maaike houd net als ik van gezonde recepten maar af en toe even lekker zondigen moet kunnen. Ik weet dan ook zeker dat ik in de toekomst vaker haar blog zal bezoeken! 


Boerenkool quiche met rookworst
voor 4 personen

200 gr verse boerenkool
1 rol vers bladerdeeg
1 rookworst
4 eieren 
100 ml kookroom
4 eetlepels gedroogde peterselie
olijfolie
zeezout
peper

Verwarm de oven voor op 200°C.

Vet een quichevorm in met een beetje olie en bekleed de vorm met het bladerdeeg, zet de schaal in de koelkast.

Verhit een scheutje olijfolie in een wok of hapjespan en laat hierin de boerenkool slinken. Voeg twee eetlepels peterselie toe en roer nog even door. Breng op smaak met peper en zout.

Meng in een kom de eieren met de kookroom, de rest van de peterselie, zout en peper.

Haal de quichevorm uit de koelkast en verdeel de boerenkool over de bodem. Snijd de rookworst in plakjes en leg deze bovenop de boerenkool. Schenk het ei-mengsel over de boerenkool.

Bak de quiche voor ongeveer 30 minuten in de voorverwarmde oven.

Smakelijk!

1 opmerking:

  1. Wat leuk, Anneke! :)

    Wat een leuke stukje en wat een heerlijke keuze! Wij hebben zelf een tijdje geleden ook weer gegeten. Ik krijg er meteen weer zin in!

    Bedankt voor je leuke stukje!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...