zondag 25 mei 2014

Gegratineerde spinazietortilla's


Het recept voor deze heerlijke gegratineerde spinazietortilla's komt uit het mei nummer van Foodies magazine. Ik maakte ze toen mijn broer kwam eten en maakte er een simpele salade bij, het viel erg goed in de smaak! Je kunt eventueel ook hamreepjes toevoegen, maar ik ging voor een vega-variant...
Wraps zijn lekker snel en makkelijk, ik eet ze vaak als ik even geen inspiratie heb. De vulling voor deze tortilla's is net even iets anders en de wraps worden gegratineerd, dit maakt het extra lekker! 



Gegratineerde spinazietortilla's
voor 3 personen

250 gr spinazie
6 tortillawraps
100 gr zongedroogde tomaten
125 gr mozzarella
25 gr Parmezaanse kaas
125 gr crème fraîche
2 eieren
olijfolie
zeezout
peper

Verwarm de oven voor op 20°C.

Hak de spinazie fijn en snijd de zongedroogde tomaatjes fijn. Kluts de eieren en meng met de crème fraîche. Meng de spinazie en zongedroogde tomaten met het eimengsel. Breng op smaak met zout en peper.

Bestrijk de wraps aan 1 zijde licht met olijfolie. Verdeel het spinaziemengsel over de andere zijde van de tortillawraps en rol ze op. Leg de wraps opgerold in een bakblik of ovenschaal. 

Snijd de mozzarella in plakken, rasp de Parmezaanse kaas en verdeel beide over de tortilla's. 

Bak de wraps in ongeveer 25 minuten in de oven.

Enjoy!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...