zondag 8 maart 2015

Zoete aardappel gevuld met krokante kikkererwten en geitenkaas


Mensen die mij kennen of die vaker op Mijn Kookavonturen langs komen weten dat ik dol ben op zoete aardappel, je kunt mij ervoor wakker maken! Minimaal 1x per week eet ik wel zoete aardappel. Vaak is dit in de vorm van frietjes, uit de oven. Maar ook het vullen van zoete aardappel vind ik heel lekker. Zo maakte ik eerder al deze Gevulde zoete aardappel met spinazie en feta
Het werd tijd voor een nieuwe variatie; eentje met een lekkere bite! Ik koos ervoor om krokante kikkererwten te verwerken in de vulling, super lekker! Mijn favoriete geitenkaas maakte dit gezonde gerechtje helemaal af.



Zoete aardappel gevuld met krokante kikkererwten en geitenkaas
voor 1 gevulde zoete aardappel

1 grote zoete aardappel
100 gr kikkererwten, uit blik
100 gr zachte geitenkaas, verbrokkeld
1 eetlepel kappertjes
handje verse platte peterselie, fijngehakt
olijfolie
zeezout
peper

Verwarm je oven voor op 200 graden.

Was de zoete aardappel en snijd hem doormidden. Leg de halve zoete aardappels met het snijvlak naar boven in een ovenschaal of braadslee. Besprenkel het snijvlak met olijfolie en bestrooi met peper en zout. Bak de zoete aardappel voor ongeveer 50 minuten in de oven tot de binnenkant zacht is.

Spoel de kikkererwten uit blik schoon onder de kraan. Meng ze met olijfolie, peper en zout. Verspreid de kikkererwten in de ovenschaal of braadslee naast de zoete aardappel en bak ze de laatste 25 minuten mee in de oven.

Haal de zoete aardappel en krokante kikkererwten uit de oven. Maak inkepingen in de zoete aardappel en schep het vruchtvlees eruit, pas op dat je de schil niet stuk maakt. Meng het vruchtvlees met de kikkererwten, de kappertjes, de helft van de verbrokkelde geitenkaas en de platte peterselie. Breng het mengsel op smaak met zout en peper.

Schep het mengsel terug in de zoete aardappel schillen en verdeel de rest van de geitenkaas erover. Bak de zoete aardappel voor 8 minuten in de oven tot de kaas gesmolten is.

Enjoy!

LIKE Mijn Kookavonturen op Facebook en blijf op de hoogte van nieuwe recepten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...